EEN GROENE EN GEZONDE LENTESCHOONMAAK

De Cradle to Cradle reinigingsproducten van Frosch: schitterend voor je woning én het milieu!

Lentekriebels doen ook telkens heel wat stof opwaaien. Daarom is het voorjaar het uitgelezen moment om een lenteschoonmaak te houden. Frosch, expert in ecologische reinigings- en onderhoudsproducten, laat deze lente de ramen glanzen en de badkamer blinken als nooit tevoren. Wat heb je hiervoor nodig? Een microvezeldoek, een kleine aftrekker en... de Frosch reinigingsproducten. Ontdek nu de twee topproducten beloond met het Cradle to Cradle Gold certificaat: Frosch Ruitenreiniger en de Frosch Badkamerreiniger.

In 2016 opteren we voor een ecologisch verantwoorde lenteschoonmaak!

De lente zorgt niet alleen voor nieuwe energie in de natuur, maar ook bij de mensen zelf. Daarom houden veel gezinnen in het voorjaar een lenteschoonmaak. Ideaal om je te ontdoen van overbodige rommel en om te poetsen in hoekjes die je normaal al eens durft te ‘vergeten’. En dit jaar kleurt de lenteschoonmaak “groen”! Want door te opteren voor ecologische reinigingsproducten met ingrediënten die na gebruik volledig en op een gezonde manier weer terechtkomen in de biosfeer, is niet alleen je huis, maar ook het milieu beter af! Bovendien worden de producten niet getest op dieren, net als de overige producten uit het Frosch gamma.

De Frosch reinigingsproducten met Cradle to Cradle Gold certificaat: goud, niets minder!

De Frosch Ruitenreiniger en de Frosch Badkamerreiniger werden beiden beloond met het Cradle to Cradle Gold certificaat. Terwijl de meeste certificaten zich concentreren op één enkel aspect van de productie,  houdt het Cradle to Cradle certificaat rekening met de materialen gebruikt in de productsamenstelling, de interactie tussen de materialen, de functionaliteit en tenslotte de recycleerbaarheid van de materialen wanneer het product niet langer gebruikt wordt, en dit allemaal volgens de filosofie van de circulaire economie.

Het principe bestaat uit het gebruik van verpakkingen en grondstoffen die recycleerbaar en afbreekbaar zijn en die na gebruik geen impact op het milieu hebben. De algemene aanpak van Frosch is geïnspireerd op een duurzame ontwikkeling die alles omvat van ontwerp tot productsamenstelling en gaat dus verder dan alleen het ontwikkelen van ecologische onderhouds- en schoonmaakmiddelen.

Frosch Ruitenreiniger: natuurlijke en krachtige formule op basis van alcohol[1]

Bij een kraaknet en fris huis horen stralende ramen, toch? De ecologisch verantwoorde ruitenreiniger van Frosch maakt uw ruiten en gladde oppervlakken stralend schoon. Zijn natuurlijke en krachtige formule met alcohol ontvet grondig, zonder sporen na te laten en zonder de gereinigde oppervlakken aan te tasten. Het product kan ook perfect gebruikt worden voor het schoonmaken van autoruiten.

Dit Cradle to Cradle Gold gecertificeerd reinigingsproduct is eenvoudig in gebruik dankzij het spuitmechanisme, heeft een 100% recycleerbare verpakking die voor meer dan 99% vervaardigd is uit gerecycleerd materiaal. Bovendien zijn de oppervlakteactieve stoffen[2] van de Frosch Ruitenreiniger van plantaardige herkomst en snel en in hoge mate biologisch afbreekbaar.

FROSCH RUITENREINIGER ALCOHOL (500ml – 3,05 €)

• Gebruiksaanwijzing: Rechtstreeks op de oppervlakte spuiten en vervolgens reinigen met een schone en droge doek.
  • Tip Fred: Reinig je ramen liever niet in de vlakke zon of wanneer het erg warm is, dan droogt het water te snel op en blijven er sporen achter.

Frosch Badkamerreiniger: efficiënt tegen kalkaanslag

Wist je dat we gemiddeld 4 uur per week in de badkamer doorbrengen[3]? Deze ruimte verdient dus zeker een extra grondige poetsbeurt tijdens de grote, groene lenteschoonmaak. En dé partner in crime bij het schoonmaken, is de ecologisch verantwoorde Badkamerreiniger Lemon van Frosch. Deze antikalkreiniger verwijdert bijzonder efficiënt alle kalkaanslag in de wasbak, het bad, de kranen en de douche en is ook perfect geschikt voor fragiele materialen zoals acrylic of plexiglas. Bovendien geniet je na iedere poetsbeurt van een fris en fruitig geurtje, dankzij de formule op basis van citroenzuur.

De oppervlakteactieve stoffen van de Cradle to Cradle Gold gecertificeerd Frosch Ruitenreiniger zijn van plantaardige herkomst en snel en in hoge mate biologisch afbreekbaar. Het reinigingsproduct is voorts makkelijk in gebruik dankzij het spuitmechanisme, heeft een 100% recycleerbare verpakking en is voor meer dan 99% vervaardigd uit gerecycleerd materiaal. Aanbevolen door Hansgrohe, de badkamerexpert.

FROSCH BADKAMERREINIGER LEMON (500ml – 3,05 €)

• Gebruiksaanwijzing: Sproei rechtstreeks op het te reinigen oppervlak. Laat eventjes inwerken en verwijder daarna de sporen van kalk en vuil met een zachte en vochtige doek of spoel met water. Droog daarna met een schone en droge doek.
  • Tip Fred: Onderhoud regelmatig de badkamer zodat je geen superkrachtige en schadelijke producten hoeft te gebruiken om alles weer schoon te krijgen.

EXTRA: we starten 2016 met goed nieuws! De Belgische consument heeft het afwasmiddel ‘Frosch Raspberry Vinegar’ verkozen tot product van het jaar!

FROSCH RASPBERRY VINEGAR 500ML

• Geconcentreerd afwasmiddel
  • Ontvet grondig
  • Fruitige geur van frambozen
  • Goed voor huid (pH neutraal) en natuur
  • 100% recycleerbare verpakking
  • Meer dan 99% vervaardigd uit gerecycleerd materiaal
  • Product niet getest op dieren

WERNER & MERTZ

Werner & Mertz GmbH is een familiebedrijf met zo’n 900 werknemers in dienst. Met de merken Frosch (o.a. in België, Duitsland en Spanje) en Rainett (Frankrijk) is het bedrijf de absolute Europese marktleider in ecologische reinigings- en onderhoudsproducten. Duurzaam ondernemen staat bovenaan op haar agenda.

[1] Alcohol is een natuurlijke reiniger met een hoge biologische afbreekbaarheid.

[2] Deze stoffen voegen een reinigende eigenschap toe aan water en spelen een cruciale rol bij productefficiëntie. Werner & Mertz heeft ervoor geopteerd de klassieke oppervlakteactieve stoffen te vervangen door plantaardige oppervlakteactieve stoffen, die tot op heden voortkwamen uit gecertificeerde RSPO-palmolie. Het bedrijf heeft nu een pioniersprogramma ontwikkeld met als doel palmolie in de ecologische onderhoudsproducten geleidelijk te vervangen door olie van Europese teelt (olijven, lijnzaad, koolzaad). Die vervanging zal op korte, middellange en lange termijn een invloed hebben op de hele cyclus van het productontwerp.

[3] Studie uitgevoerd door het Nederlandse onderzoeksbureau GfK bij 27.000 internetgebruikers in 22 landen

PB-160209-Grote-lenteschoonmaak-Frosch-DEF.pdf

Jelena Janssens

NL Press Contact, INTEREL

Over Frosch

Frosch, een merk van de Duitse producent Werner & Mertz, biedt een gamma alternatieve huishoudelijke producten aan die milieuvriendelijk en biologisch afbreekbaar zijn. De productie is 360° ecologisch en maakt uitsluitend gebruik van volledig hernieuwbare grondstoffen.

Frosch-producten zijn sterk biologisch afbreekbaar binnen 28 dagen (volgens de OESO-testmethoden). De verpakkingsmaterialen zijn bovendien 100% recycleerbaar en bestaan voornamelijk uit gerecycleerde materialen.

De meeste Frosch-producten hebben het Ecolabel, het Europese kwaliteitslabel voor groene ondernemers. Met zijn merken Frosch en Rainett (in Frankrijk) is Werner & Mertz de Europese marktleider voor ecologische schoonmaak- en onderhoudsproducten.

In 2012 lanceerde Frosch het 'Recyclate'-initiatief. Het doel: een gesloten circuit voor PET-verpakkingen creëren en zo de productie van nieuwe kunststoffen vermijden. Dankzij zijn innovatieve sorteertechnologie (high speed laserspectroscopie) maakt Recyclate het mogelijk om op basis van PMD-zakken hoogwaardige gerecycleerde materialen te bekomen.

Sinds Frosch met het initiatief van start ging, heeft het al 430 miljoen 100% PET-flessen gerecycleerd. Een absoluut wereldrecord!

www.frosch.be