Luchtvervuiling in huis: de impact van huishoudproducten

Ontmoeting met Frosch en de experten van het label “Binnenlucht Gecontroleerd”

We brengen meer dan 80% van onze tijd binnen door, waar de lucht tot 8 keer meer vervuild is dan buiten. Deze vervuiling binnenshuis is vooral te wijten aan de uitstoot van chemische verontreinigende stoffen door het gebruik van bepaalde huishoudelijke producten.

Frosch, fabrikant van ecologische reinigingsproducten, heeft zijn gamma wasmiddelen laten doorlichten door de onafhankelijke internationale organisatie Air-Label en ontving de certificatie “Binnenlucht Gecontroleerd”. In dit kader willen wij u graag een ontmoeting voorstellen met Benoît Renauld, General Manager van Frosch Benelux en de vertegenwoordigers van Air-Label te ontmoeten voor een gesprek over de gevaren van slechte luchtkwaliteit in huis.

De onderwerpen bie behandeld kunnen worden:

- Luchtvervuiling in huis: een verborgen gevaar voor de gezondheid

- Het eerste onafhankelijke en internationale certificaat “Binnenlucht Gecontroleerd”: methodes en garanties

- Frosch: transparantie en respect voor de gezondheid

Praktische informatie:

- Een telefonisch interview of een ontmoeting op dinsdag 3 of woensdag 4 december in de kantoren van Air-Label.

- Adres: Avenue Mercator 1 in 1300 Wavre

Perscontact:

- Nina Bourgeois – Voice Agency – nina@voice.be – 0479/324179

Over Frosch

Het merk Frosch van het Duitse bedrijf Werner & Mertz GmbH, biedt een gamma van milieuvriendelijke, biologisch afbreekbare alternatieven voor huishoudelijke reiniging. De productie getuigt van een 360° ecologische aanpak en er worden enkel hernieuwbare grondstoffen gebruikt (meestal van plantaardige origine). De Frosch producten zijn zeer biologisch afbreekbaar in 28 dagen (volgens de OECD testmethode).  Bovendien zijn de verpakkingen 100% recycleerbaar en hoofdzakelijk samengesteld uit gerecycleerde materialen. De meeste Frosch producten hebben het Eco-label, dé Europese garantie voor efficiënte en milieuvriendelijke producten.

Het gamma ecologische producten van Werner & Mertz is sinds 1990 in België gekend onder het merk Froggy; in 2015 kregen de producten een nieuwe naam Frosch. Werner en Mertz GmbH is een familiebedrijf met 900 medewerkers. Met merken als Frosch en Rainette (Frankrijk) is het bedrijf de Europese marktleider in ecologische onderhouds- en reinigingsmiddelen.