Was vuile borden op groene wijze terug wit met de ecologische afwasproducten van Frosch!

Frosch, dagelijks duurzaam reinigen!

Of we nu met de hand afwassen of de vaatwasser gebruiken, we hebben slechts één doel: proper gewassen potten, pannen en servies. Met de nieuwe afwasproducten van Frosch, met Ecolabel, ontvet en was je uiterst doeltreffend alles af, zonder hierbij het milieu te vervuilen! Het afwasmiddel is geheel biologisch afbreekbaar en de praktische Frosch flessen zijn niet alleen 100% recycleerbaar, ze zijn ook voor meer dan 80% gemaakt uit gerecycleerde materialen. Bovendien zijn de Frosch afwasproducten PH neutraal en dus zeer geschikt voor de gevoelige huid. Laat die vuile vaat maar komen!

Oud versus nieuw: Frosch geeft een tweede leven aan oude verpakking

Gisteren stond de plastic fles water nog in de koelkast, vandaag doet deze dienst als verpakking van een Frosch afwasproduct. Want voor het vervaardigen van de verpakkingen van de Frosch afwasproducten, recupereert Frosch gebruikte materialen als basis voor nieuwe verpakkingen. Frosch maakt hiervoor deels gebruik van gebruikte plastic flessen, maar recycleert eveneens de inhoud van bijvoorbeeld PMD-zakken. Zo bevatten de Frosch PET afwasflessen minimaal 80% gerecycleerd materiaal en zijn ze op hun beurt weer 100 % recycleerbaar.  Meer informatie over het Frosch recyclageproces, vind je terug op volgende leuke video die werd opgenomen in Duitsland, waar het moederbedrijf Werner & Mertz gelegen is. Klik op volgende link om de video te bekijken : http://goo.gl/7Wm4GR.

Naast een ecologische verpakking, hebben de Frosch afwasproducten eveneens een hoge biologische afbreekbaarheid. Sommige bestanddelen van onderhoudsproducten kunnen toxisch zijn, niet afbreekbaar zijn en/of zich opstapelen in organismen. En het probleem is dat wanneer niet-  afbreekbare bestanddelen in de natuur terechtkomen, zij daar voor altijd blijven. Zo wordt amper  de helft van het afvalwater gezuiverd voor het terug in de waterlopen terechtkomt. Het is dus belangrijk om voor ecologische afwasproducten met hoge biologische afbreekbaarheid te kiezen. Ook vind je op alle Frosch afwasproducten het ecolabel [1] terug.

Vijf op een rij: het volledig gamma Frosch afwasproducten:

Green Lemon: een vleugje limoen voor een krachtige verwijdering van vet en vuil

Ecologische afwasproducten hebben vaak een neutrale geur. Maar wie houdt naast een propere, ook niet van een lekker geurende vaat? Daarom introduceert Frosch het Green Lemon afwasmiddel met een discreet, aangenaam en fris parfum.  Naast het verspreiden van een frisse limoengeur, verwijderen de natuurlijke vetoplossers van de limoenenextracten krachtig vet en vuil.  Met een propere, frisse en schitterende vaat als resultaat!

Sensitive Vitamin: mild voor je handen, zodat je onbezorgd de afwas kan doen

Voor de meer gevoelige huidtypes bestaat er nu de Frosch Sensitive Vitamin dat dankzij de formule met provitamines B5,  de huid beschermt tegen uitdroging. De formule is bovendien vrij van parfum, kleurstoffen en bewaarmiddelen en dus ontwikkeld om elke vorm van allergie te vermijden.  Dit maakt het product ook zeer geschikt voor het wassen van kindervoeding apparatuur.

De afwasmiddelen Balsam Lemon en Raspberry Vinegar, en de vaatwastabletten all-in one vervolledigen het vijfkoppig gamma Frosch afwasproducten. Alle afwasmiddelen zijn PH neutraal en dermatologisch getest en kunnen, net als de Frosch all-in-one vaatwastabletten, aangekocht worden met ecocheques.

Tips van Fred de Kikker:

Afwasmiddel: Veel schuim garandeert zeker geen betere afwas. Een hogere dosis is slecht voor het milieu en voor je portefeuille. Een normale, economische dosis is even efficiënt en zorgt voor een optimale nette en hygiënische afwas.

All-in-one vaatwastabletten: kies een cyclus op lage temperatuur, en zorg ervoor dat de machine goed vol zit, zodat het optimaal gebruikt wordt. Gebruik slechts 1 tablet per vaatwasbeurt.

Zeg niet langer Froggy, maar Frosch:

Het gamma ecologische schoonmaakproducten van Werner & Mertz is in België sinds 1990 bekend onder het merk Froggy. Begin 2015 kregen de ecologische producten een nieuwe naam « Frosch », waarmee duidelijk wordt verwezen naar de Duitse oorsprong, maar die eveneens een meer internationale uitstraling aan het merk geeft. Tenslotte werden ook de verpakkingen aangepast en gemoderniseerd.

Neem snel zelf een kijkje op de nieuwe Frosch website www.frosch.be

en Facebook pagina: http://www.facebook.com/FroschBelgium

[1] Ecolabel is het officiële ecologische label dat door EU instanties wordt verdeeld en beheerd. Voor het toekennen van het ecolabel wordt gekeken naar de globale aanpak met betrekking tot de volledige levenscyclus van het product: extractie van de grondstoffen, productie en natuurlijk de recycling en afbreekbaarheid na gebruik. Tevens is het label een garantie dat de producten net zo efficiënt zijn als de niet ecologische oplossingen.

PB-150513-FroschVaatwasproducten.pdf

Jelena Janssens

NL Press Contact, INTEREL

Over Frosch

Frosch, een merk van de Duitse producent Werner & Mertz, biedt een gamma alternatieve huishoudelijke producten aan die milieuvriendelijk en biologisch afbreekbaar zijn. De productie is 360° ecologisch en maakt uitsluitend gebruik van volledig hernieuwbare grondstoffen.

Frosch-producten zijn sterk biologisch afbreekbaar binnen 28 dagen (volgens de OESO-testmethoden). De verpakkingsmaterialen zijn bovendien 100% recycleerbaar en bestaan voornamelijk uit gerecycleerde materialen.

De meeste Frosch-producten hebben het Ecolabel, het Europese kwaliteitslabel voor groene ondernemers. Met zijn merken Frosch en Rainett (in Frankrijk) is Werner & Mertz de Europese marktleider voor ecologische schoonmaak- en onderhoudsproducten.

In 2012 lanceerde Frosch het 'Recyclate'-initiatief. Het doel: een gesloten circuit voor PET-verpakkingen creëren en zo de productie van nieuwe kunststoffen vermijden. Dankzij zijn innovatieve sorteertechnologie (high speed laserspectroscopie) maakt Recyclate het mogelijk om op basis van PMD-zakken hoogwaardige gerecycleerde materialen te bekomen.

Sinds Frosch met het initiatief van start ging, heeft het al 430 miljoen 100% PET-flessen gerecycleerd. Een absoluut wereldrecord!

www.frosch.be